Lancement du Steam Workshop


Cet article est la traduction française de l’article posté par DERebecca sur le forum officiel. (source)

 

Créez du nouveau contenu pour Warframe !

Avez vous les compétences et les connaissances pour faire des Textures ? N’avez vous jamais voulu voir votre propre style graphique dans Warframe?

Venez voir notre nouveau TennoGen Steam Workshop et vous pourrez le faire!

Le TennoGen Steam Workshop, c’est du contenu Warframe créé par les Tennos pour les Tennos. Dès aujourd’hui nous ouvrons les soumissions pour nos premiers items dans le Workshop — skins d’armes. Soumettez vos designs et vous pourrez les voir mis en vente dans le Marché de Warframe! Ce n’est pas juste pour se vanter, vous recevrez aussi 30% des ventes reçues pour votre item!

Il ya deux façons de participer :

  • Si vous êtes un créateur de contenu confirmé familier des outils comme photoshop et qui sait comment faire ses propres textures, nous vous invitons à commencer et à soumettre vos créations au vote de la communauté !
  • Si vous n’avez pas d’expérience pour appliquer des textures sur des objets mais que vous souhaitez aider à la décision de ce qui arrive dans le jeu,nous vous invitons à voter et à évaluer les créations faites par les autres Tennos!

Les skins d’armes suivantes seront mises à disposition :

  • Mag Warframe: Skin (texture)
  • Volt Warframe: Skin (texture)
  • Excalibur Warframe: Skin (texture)
  • Sybaris Rifle: Skin (texture)
  • Gorgon Rifle: Skin (texture)
  • Amprex Rifle: Skin (texture)
  • Original Warframe Cape/Syandana. (sculpt and texture).
  • Liset (personal Ship): Skin (texture).

Le forum a toutes les informations nécessaires pour vous permettre de commencer. Sachez que pour soumettre des skins, il faut une expérience considérable dans le domaine des texture et dans divers logiciels. Toutes les skins seront examinées par des membres de l’équipe de DE. Nous ajouterons le meilleur de ce que nous voyons et de ce qui aura été élu dans le jeu quand nous le déciderons..

Soyez créatifs, Tenno!

 

 

FAQ:

How do I get started?

See our guide here on everything you need to know: Steam Workshop Guide

We have developed a small program (Warframe Tennogen) that will allow you to upload your assets to the Steam Workshop. The Tennogen utility will also allow you to preview your assets via a WebGL viewer that is running an approximation of our in game shader. The previewer uses the same arrangement of textures that your asset needs to work in Warframe and it will help you develop an asset that will colour well when our player customize it. The help documentation is linked within the Tennogen utility and can be accessed directly here: https://warframe.com…mworkshop/help/

Download the Tool here from Steam by searching for ‘Warframe TennoGen’, the App ID is 396050.

 

How are submissions chosen?

Submissions are chosen by Digital Extremes based on quality and creativity. We will consider the popularity of skins as deemed by the Tenno, but we will be making the final call on what we add to the game. For information on why a skin was Rejected, see here

 

How much will I make?

If your skin is chosen, you will make 30% of each sale. This 30% is a percentage of the cash transaction, not Platinum Currency.

 

I don’t know anything about Texturing, what should I do?

If you don’t know a lot about Texturing, we have made many resources available here: https://warframe.com…art-style-guide Note that we only will accept the highest quality submissions, you are encouraged to master the tools before you submit.

 

How often is Digital Extremes adding TennoGen Skins into the game?

We aim to add TennoGen Skins to the game as frequently as we can – this depend a lot on the quality of submissions. We aim to have our first set of TennoGen Skins in the market by the end of November.

 

I don’t use Steam – how do I get the skins?

We are keeping the content to Steam right now – once we are confident the program is a success, we are exploring other platforms with the content creators. Contracts outside of Steam take time, and we will approach this as quickly as we can once we get a sense of participation in the program.

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